21 Aralık 2005

Image Processing ve Java

Arkadaşlar Java'nın gücünü gün geçtikçe daha iyi anlıyorum. Image Processing üzerine bir kaç ödevim vardım ve Java'da yapacaktım.İki tane, bana göre temel sayılabilcek, sınıf keşfettim. PixelGrabber ve MemoryImageSource.PixelGrabber sınıfı ile bir Image objesinin pixellerini teker teker elde edebiliyorsunuz.Aşağıda gözükmektedir:

Image originalImage = new ImageIcon( imageURLString ).getImage();
int [] originalPixelArray;
PixelGrabber grabber = new PixelGrabber(originalImage, 0, 0, -1,
-1, true);
if (grabber.grabPixels()) {
originalPixelArray = (int[]) grabber.getPixels();
}

Daha sonra bu pixel dizisi üzerinde istediğiniz işlemi yaptıktan sonra yeni pixellernden oluşan dizi ile MemoryImageSource sınıfını kullanarak işlenmiş resmi oluşturabiliyorsunuz:

MemoryImageSource mis = new MemoryImageSource(width, height, newPixelArray,
0, width);
Image newImage = createImage(mis);

Burda width ve height parametreleri yeni resmin genişliğini ve yüksekliğini gösteriyor. Bir resme nasıl animasyonlu bir şekilde fade etkisi uygulandığını görmek için tıklayınız.

1 yorum:

hacip dedi ki...

güzel bir yazı bana yardımı dokundu çalışmalarında başarılar