04 Nisan 2006

Java Veritabanı

Merhabalar, Java DB diye bir proje varmış.Sun'ın kendisinin ürettiği bir proje.Masaüstü programlarınızda kullanabileceğiniz bir veritabanı.Sanırım kurumsal uygulamalarda da kullanılabilir ama tutulacak veri çok olursa ve bir kaç bin kullanıcı aynı anda sistemi kullanırsa sıkıntı yaşanabilir.Java DB daha çok mütevazi sistemler için geçerli diyelim:) SQL dilini, JDBC gibi veritabanı teknolojilerini aynen Java DB'de de kullanabliyorsunuz.Benim en çok sevindiğim nokta, bir masaüstü uygulaması geliştirdiğimde veritabanı ne kullanacaz demiycem artık.Direk Java DB kullanacağım:) Bu makalede de nasıl kullanılacağı anlatılıyor.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

liklerden biri ölü bi kontrol etsen. ayrca bu dbyi c# yada c++ ile kullanabiliyomuyuz. bide performansı nasıl query sonucları hızlımı yoksa onadamı virtual machine yazmışlar:)
neyse kolay gelsin.
ali

Serkan Yıldırım dedi ki...

Anladığım kadarıyla sadece Java'da kullanılabiliyor.Çünkü jar olarak projene dahil ediyosun ve bir takım yolları classpath'e tanıtıyosun.

Adsız dedi ki...

supersonic daffodil db vs vs gibi daha bircok java tabanli db var Serkan. ben daffadili kurdum denedim hizli cvp veren guzel yapilmis bir program ama parali. hindistan tabnali. java db daha bitmemis bir uygulama diye biliyorum. ama ilerleyen zamanlarda o da gelisecek ve daha etkin kullanilmaya baslanacaktir. bu arada piyasada bilinen veya bilinmeyen 35 civarinda db varmis!?!

Serkan Yıldırım dedi ki...

Güzel bir haber,teşekkürler Vedat.Java DB 'nin bir farklılığı var,o da Sun destekli olması.