05 Aralık 2006

Pardus'a geçtim

Merhabalar,
Artık ben de bir Linux kullanıcısı oldum.Daha doğrusu PARDUS kullanıcısı.Bu iletinin java ile fazla bir ilgisi yok fakat bundan sonra PARDUS'ta java ile ilgili karşılaştığım sorunlar olup çözümlerini bulduğum zaman buraya yazacağım.Şu an windows'a hiç ihtiyaç duymuyorum.PARDUS'u Tubitak'taki ve emek veren herkes çok güzel bir şekilde inşa etmişler.PARDUS'u kurduğunuz zaman ihtiyacınız olan her şey beraberinde geliyor.Yeni bir şey yüklemek istediğinizde PISI adı verilen kendilerinin geliştirdiği paket yükleme ve güncelleme aracını kullanıyorsunuz.RPM ve DEB uzantılı dosyaların kurulumunu desteklemiyor.PARDUS'u kurduktan sonra yeni bir işletim sistemine geçmemden dolayı bir kaç zorlukla karşılaşmadım değil.Bunların en önemlisi internet oldu.Bende ZOOM 5510B USB ADSL modem vardı ve bunu bir türlü tanıtamadım.Kendi içinde gelen eciadsl paketi benim modemin bir eski versiyonunu destekliyormuş.Ben ne yaptım, abimin zoom ethernet modemi ile takas ettim benim modemi.Böylece sorun çözüldü:)
Java uygulamalarını kurmam da hiç zor olmadı.Ne kurdum:Eclipse 3.2.1,NetBeans 5.5, NetBeans Visual Web Pack, Glassfish Application Server.Bunlardan NetBeans'in kurulumunda sorunlar oldu.Bu sorunların çözümünü daha sonra dile getireceğim.Şu an çok güzel bir şekilde Java geliştirebiliyorum.
Bence PARDUS'u tüm Türkiye kullanmalı.En önemlisi milli bir işletim sistemi.Böylece açık kaynak koda desteğimiz de artmış olur ve piyasadaki microsoft tekelide azalmış olur.Windows'un kullanım açısından en son kullanıcıya hitap etmesini inkar etmemek lazım;fakat PARDUS'un da bu özellik olarak fazla eksik bir tarafı yok bence.Tamamen alışkanlık meselesi, kullandıkça alışıyorsunuz...İyi günler dilerim...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

merhabalar,
pardus ta netbeans kurulumu ile ilgi bende problem yasiyorum. asagidaki hata ile karsilasiyorum.
WARNING: could not delete temporary file /tmp/ismp001/5533769
WARNING: could not delete temporary file /tmp/ismp001/7068974

bu hatanin sebebi bildigim kadari ile dil ayarlari ile ilgili. (windowsta da karsilasmis dil ayarlarini english yapinca duzelmisti). fakat pardusta dil ve klavye ayarlarini english yapmama ragmen hala bu hatayi aliyorum. bu problem nasil asilir?

Serkan Yıldırım dedi ki...

Merhaba,

Evet dediginiz gibi windowsda lokal ayarlarinizi ingilizce yaptiktan sonra netbeans rahatlikla kuruluyor. Pardus'ta kurmak icin su adimlar yeterli olacaktir:

1. Konsolu aciyorsunuz.
2.export LC_ALL=en_US yazip entera basiyorsunuz
3.Netbeans kurulum dosyasini calistiriytorsunuz. Bundan sonra kurulum gorsel ekrani gelecek ve ayni windowsdaki gibi kurabilirsiniz.

2. adimdaki LC_ALL bir sistem parametresi ve o andaki sistem dilini belirliyor. Bu degeri kurulum aninda ingilizce yapiyoruz ve kuruluma devam ediyoruz. Kolay gelsin...

Bu arada diger sistem parametrelerini gormek icin konsolda set komutunu yazmaniz yeterli olacaktir....

Adsız dedi ki...

@Serkan Yıldırım

Çok teşekkürler sinir olmuştum her ayarı değiştirdim dil ile ama olmamıştı... İyi günler...

yyilmaz dedi ki...

Bana kalırsa pek de milli değil
Eğer milli olacaksa;
cekirdekten milli olsun.

Yoksa Türk milleti böyle
seyleri kabul etmeyecek!