19 Eylül 2019

2017 yılında iş değişikliğinden dolayı gelen vergi tebligatları hakkında

Selamlar,

2017 yılında bir iş değişikliği yapmıştım. Geçen haftalarda adresime vergi dairesinden tebligat geldi. 2017 yılına ait tüm bordrolarınızla vergi dairesine gelmemi söylüyordu. Vergi dairesine gittim, bordrolarımı incelediler. Şu ortaya çıktı: iş değişikliğinde yeni iş yerim "yıllık kümülatif gelir matrahı" (YKGM) kısmını sıfırdan başlatmış. Bu durumda ödediğiniz gelir vergisi en düşük vergi diliminden hesaplanıyor. Normalde olması gereken yeni iş yerinin YKGM'yi kaldığı yerden, yani eski iş yerinden aldığınız son bordroda yazan rakamdan başlatması gerekiyormuş.

Kanunda yazan bunu çalışanın bilmesi gerektiğiymiş. İş verenin bir yükümlülüğü yokmuş. Tabi, bir çalışan olarak ben kanunları okumuyorum ve bilmiyorum. Sanırım, neredeyse tüm çalışanlar da benimle aynı durumdadır. İş verenin kanunları daha iyi bilmesi gerektiğini düşünüyorum. Çünkü mali denetleme vs. gibi devlet kanalları ile daha çok ilişki içerisindeler. Yanlış bir şey yapmamaya dikkat ederler.

Velhasıl, öyle yada böyle ödemem gereken gelir vergisini hesaplamam gerekiyordu. Dikkat edin, kendimin hesaplaması gerekiyor. Bunu vergi dairesi yapmıyor maalesef. Dolayısıyla bu konuda tecrübesiz olduğum için yanlış yapma ihtimalinden dolayı serbest mali müşavirden danışmanlık aldım. Tavsiyem başınıza böyle bir şey gelirse danışmanlık almak. Yazının sonunda danışmanlık aldığım mali müşavirin iletişim mail adresini paylaştım. Mali müşavir ödemem gereken vergiyi hesapladı ve bunu Gelir İdaresi Başkanlığı'nın online sunduğu hazır beyan sisteminden girdik.

Şöyle bir durum var, sistem bir de size pişmanlık zammı diye bir kalem çıkarıyor. Çok garip ama çıkarıyor. Bilmediğim bir şey için pişman olmak da enterasan bir durum doğrusu. Bilginiz olsun.


Danışmanlık alınabilecek serbest muhasebeci mali müşavir mail adresi:

yildirim.danismanlik.smmm@gmail.com

Hiç yorum yok: