01 Şubat 2007

NetBeans'de Bir Hata

Merhabalar,
PARDUS'ta yada başka bir işletim sisteminde NetBeans kullanırken özellikle yeni bir proje oluştururken şöyle bir hata ile karşılaşabilirsiniz: javax.xml.transform.TransformerConfigurationException : Could not compile stylesheet. Bu hatayı ben yeni bir görsel JSF projesi oluştururken aldım. Bildiğiniz gibi NetBeans proje oluşturulduğunda ant scriptlerinin bulunuduğu XML dosyalarını da üretiyor. Muhtemelen bir sorundan dolayı bunları üretemiyor ve bu hatayı veriyor. Çözümü ise çok basitmiş. Sadece NetBeans'in konfigürasyonlarının bulunduğu netbeans-5.5/etc/netbeans.conf dosyasındaki netbeans_default_options parametresine locale tr_TR seçeneğini eklemektir. Parametrenin son hali aşağıdaki gibi olacaktır:
netbeans_default_options="-J-Xms32m -J-Xmx128m -J-XX:PermSize=32m -J-XX:MaxPermSize=96m
-J-Xverify:none --locale tr_TR"

Bundan sonra projelerinizi düzgün bir şekilde oluşturabilirsiniz.

6 yorum:

SEAMUS_SIDDELEY dedi ki...

Teşekkür ederim. Derdime derman oldunuz.

Adsız dedi ki...

Kardes Allah senden razı netbeans diye kendimi yedim bitirdim calısmıyor diye
bukadar basit oldugunu bilseydim linuxu silmezdim(saka saka)
ubuntucuyuz sonuna kadar

Adsız dedi ki...

Yıllardır bildiğimiz netbeans hatası işte. Bölge ve dil ayarlarıyla uyumsuzluk.

Eğer dosyayı editlemekle uğraşmak istemiyorsanız netbeans.exe yi
-locale tr_TR parametresiyle çağırabilirsiniz.

Bunun için kısayolunuzun hedef satırında bir boşluk bırakıp -locale tr_TR eklemeniz yeterli.

Kolay gelsin

Serkan Yıldırım dedi ki...

Teşekkürler İbrahim Bey...

Adsız dedi ki...

Kardeş Allah razı işimi gördüm...
netbeans de bu hatayı düzeltemiyormu ...

Serkan Yıldırım dedi ki...

Netbeans 6.0'da düzelmiş güzüküyor.