28 Ocak 2007

Eclipse C/C++ Debugger'ındaki Bir Hatanın Çözümü

Yazdığınız C kodunu debug etmek için Eclipse'in C/C++ eklentisini kullanıyorsanız aşağıdaki gibi bir hata ile karşılaşabilirsiniz:
Kullandığım işletim sistemi PARDUS. gcc ve gdb paketleri yüklü. Eclipse yazdığım c kodlarını çalıştırmak ve debug etmek için bu paketleri kullanıyor. Yazdığım bir C kodunu çalıştırabildim, fakat debug yapmak istediğimde "Failed to set program arguments, environment or working directory" gibi bir hata verdi. Bunun nedeni de şu imiş. Benim Eclipse çalışma alanım Eclipse Projelerim isminde bir klasördür. Debugger, oluşturduğunuz bir C projesinin yolunda boşluk karakteri görürse deminki hatayı veriyor. Yani Eclipse Projelerim klasörünün ismini Eclipse_Projelerim şeklinde değiştirdim ve sorun çözüldü. Aynı şekilde C kaynak dosyası da boşluk karakteri içermemeli.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben de bosluk karakteri olmamasına ragmen sorun var

:
**** Build of configuration Debug for project Factoriel_recursin ****

**** Internal Builder is used for build ****
Nothing to build for Factoriel_recursin

diye bir hata var

Serkan Yıldırım dedi ki...

Burada bosluk veya . karakteri ile ilgili bir sorun yok anladıgım kadarı ile. "Factoriel_recursin" isminde bir şey bulunamıyor. Bu bir c/c++ kaynak dosyası mı? Eger oyleyse, kodu derlememis olabilir mi?
Sorunu pek anlayamadım.